Mit takar a dinamikus árazás?
Így például egy Wizzair repülőjegy vagy egy Dumaszínház-jegy ára sem mindig ugyanannyi. Az amerikai Wendy’s gyorsétteremlánc most ugyanezt a koncepciót szeretné bevezetni az Egyesült Államokban működő éttermeiben.
Az árazási modellt, amelyet „surge pricing”-ként is ismernek, úgy tervezik megvalósítani, hogy például a Wendy’s „Dave’s Burger” nevű hamburgere drágább legyen ebéd- és vacsoraidőben, mint a nap többi részében. A gyorsétteremlánc 2025-től tesztelné a koncepciót, és erre 20 millió dollárt (17,6 millió svájci frankot) szán. Az azonban még nem derült ki, hogy mekkora árkülönbségekre lehet számítani – ezt a Wendy’s a New York Post kérdésére sem árulta el.
Garantált felháborodás?
Ágazati szakértők arra figyelmeztetnek, hogy ha a Wendy’s hirtelen többet kér az éhes vendégektől, biztosra vehető, hogy hatalmas felháborodást – egy úgynevezett „shitstorm”-ot – vált ki.